Публікації/Виступи



Оцінювання, само- та взаємооцінювання в умовах дистанційного навчання і не тільки


Наталія Борисенко. Організація дистанційного навчання у кризових умовах: за результатами 1-го тижня


Наталія Борисенко. Розширення кордонів мислення та меж запам’ятовування на уроках літератури


Наталія Борисенко. Граємо і навчаємось на уроках української мови та літератури (і не тільки)



Наталія Борисенко. Мотивація як вона є

(18 січня 2020)

Інтернет-конференція “Мотивація в освіті: інструменти, прийоми та принципи”


Тестові завдання “Звуки та букви” (5 клас)

(Освітній проект “На Урок”)


Тести до теми “Практична риторика” (І) (10 клас)

(Освітній проект “На Урок”)


Тести до поезії “Любіть Україну” В. Сосюри (8 клас)

(Освітній проект “На Урок”)


Наталія Борисенко. Міні-проєкти на уроках української мови та літератури

(15 листопада 2019)

Інтернет-конференція “Проектні методи навчання”


Всеукраїнська науково-практична конференція “І.П. Котляревський – зачинатель нової епохи української літератури” (до 250-річчя)

(стаття від 24.09.2019)

Наталія Борисенко. Вебінар “Інтегроване навчання: через активну взаємодію до свідомої особистості”

Майстер-клас 29 серпня 2019 (ВГ “Основа”)


Наталія Борисенко. Візуальне спостереження на уроках української літератури: мотивуємо, залучаємо, урізноманітнюємо

(7 серпня 2019)

Предметний інтенсив: українська та світова література


“Шкільний світ”


Наталія Борисенко. Інтерактивні вправи як конструктор нестандартного уроку

(12 квітня 2019)

Всеукраїнська інтернет-конференція “Інтерактивні інструменти, технології та методи в освіті”


Наталія Борисенко. Вебінар “Інтерактивний урок: творимо разом з учнями”

(13 лютого 2019)


Наталія Борисенко. Формування критичного мислення на уроках літератури

(28 вересня 2018)

Всеукраїнська інтернет-конференція “Сучасні освітні тенденції: медіаграмотність та критичне мислення”


senkan


Наталія Борисенко. Вебінар “Методика створення і проведення навчальних квестів”


Тести “Псевдоніми українських письменників і письменниць” (11 клас)

(Освітній проект “На Урок”)


Міжатестаційний період (травень 2018-березень 2023)


Тести до змісту твору “Кайдашева сім’я” І.Нечуя-Левицького (10 клас)

(Освітній проект “На Урок”)


Вправа “Впізнай особистість” до теми “Українська драматургія і театр 20-30х років ХХ ст.” з української літератури


ПЕДАГОГІЧНІ ІННОВАЦІЇ
Наталія БОРИСЕНКО. Квест «Літературними стежками Харкова», присвячений Дню української писемності та мови (стор. 2)


Буклет “Удосконалення правописної грамотності” (методична розробка уроку-квесту з української мови)


ПЕДАГОГІЧНІ ІННОВАЦІЇ
Наталія БОРИСЕНКО. Навчання як маленька велика пригода (Квести на уроках та в позакласній роботі) (стор. 11)


Інтерактивна вправа “Сходинки” на уроках української мови


Опорний конспект до теми “Поняття риторики” з української мови за професійним спрямуванням


Поурочно-тематичний план з художньої культури для учнів професійно-технічного навчального закладу


Тематичний план з художньої культури для учнів професійно-технічного навчального закладу


Тематичний план з української мови для учнів професійно-технічного навчального закладу


Поурочно-тематичний план з української мови

   

І курс

ІІ курс

ІІІ курс

IV курс


Інтерактивна вправа “Шпигунські перегони” на уроках української мови


Вправа “Морфологічний ящик” на етапі підсумку уроку (“Культура мовлення і комунікація”)


Ребуси на етапі повідомлення теми уроку з української мови (“Культура мовлення та комунікація”)


Інтерактивна вправа “Українська арифметика”

(етап повідомлення теми на уроках української мови)

Вправа

Ключ 


Опорний конспект учня до теми “Види та типи мислення” (“Риторика”) 


Тлумачний словничок для професії “Кухар; кондитер” 
Літера “А-Е”

Літера “Ж-К”

Літера “Л-Н”

Літера “О-Р”

Літера “С-Я”


Інтерактивна вправа “Морфологічний ящик”

“Когнітивна функція”

“Емотивна функція”

“Комунікативна функція”

“Інформаційна функція”


Стаття “Ми виховуємо інфантильну молодь”

http://osvita.ua/blogs/59772/


Планування теми “Види мовленнєвої діяльності” (“Створення власних висловлювань”) з української мови


Вправа “Види складних речень у ребусах”


Вправа “Асоціативний кущ” для уроку з української мови за професійним спрямуванням за темою “Мова і свідомість”


Ребуси до уроків української мови “Фонетика”, “Морфологія”, “Синтаксис”


Інтерактивна вправа “Незіпсований телефон”


Робота в групах на уроці української мови за темою “Переклад”


Розробка уроку з української мови за темою “Синхронний переклад текстів, сприйманих на слух. Контрольна робота № 2 “Синхронний переклад”


Вправа “Пазл” на етапі рефлексії (тема “Переклад”)


Інтерактивна вправа “Лото” за темою “Зразки образотворчого мистецтва Трипільської та скіфської культури”


Дидактичні матеріали до теми “Зразки образотворчого мистецтва Трипільської та скіфської культури”


Вправа “Іноземний лабіринт”


Міжпредметні зв’язки на етапі оголошення теми уроку


  Цитати до теми “Риторика”


Ребуси

 “Самостійні частини мови”

 “Службові частини мови”


Вправа “Загадкові числа” на етапі повідомлення теми на уроках української мови


 Пазли (етап мотивації або етап рефлексії) на уроці з української мови за темою “Переклад”


 Вправи для мотивації навчальної діяльності учнів


   Вправа “Морський бій”


      Вправа “Вузлики” до теми “Культура мовлення”


Розробка уроку з художньої культури “Культура ХХ століття. Театральна культура”


Дидактичні матеріали до уроків вивчення творчості Василя Стефаника


Дидактичні матеріали до уроків вивчення творчості І.Нечуя-Левицького


Розробка відкритого уроку з української мови “Правопис слів із подовженням та подвоєнням приголосних”


Стаття “Про проблему конкурсів та олімпіад”

http://osvita.ua/blogs/58968/


Стаття “Чесність нечесності дорожче”

http://osvita.ua/blogs/58779/


Стаття “Рефлексія”

urok-ua.com/…


Мовознавчий двобій (сценарій виховного заходу до предметного тижня)

academia.in.ua/…


Презентація-урок за творчістю Олександра Олеся

super.urok-ua.com/…


Стаття “Впровадження оздоровчих заходів під час навчальних занять із загальноосвітніх дисциплін і виховних годин”




І тут

Локація № 14 "Пошукова" Завдання: Будьте дуже уважні, читайте і дивіться уважно!!! Слово, потрібне для коду, зашифроване в тексті. Знайдіть ...
Читати далі…

Л 13

Локація № 13 "Спостережлива" Завдання: Ознайомтесь із інформацією (виділена зеленим). Який розділовий знак пропущено? Цей знак необхідно вписати в табличку ...
Читати далі…

Л 12

Локація № 12 "Культурна" Завдання 1: Ознайомтесь із символом "сонце", як до нього ставились слов'яни. (ви можете це зробити і ...
Читати далі…

Л 11

Локація № 11 "Літературна" Завдання: Спробуйте прочитати уривок твору старослов'янською мовою. Чи схожа вона на теперішню українську? Запишіть відео чи ...
Читати далі…

Для WEB-квесту 22.05.2020

Локація № 10 "Писемна" Завдання: Уважно розгляньте старослов'янську абетку. Порахуйте літери, що ми сьогодні не використовуємо в українському алфавіті. Відніміть ...
Читати далі…

Для WEB-квесту 22.05.2020

Локація № 7 "Швидка" Завдання: Вам необхідно виконати вправу і УВАГА! завдання із неї. Так ви знайдете ваш код! Перехід ...
Читати далі…

Для WEB-квесту 22.05.2020

Локація № 8 "Мультяшна" Завдання: Перегляньте мультфільм. З'ясуйте, зі скількома видами звіряток бабуся поділилась пирогом? Увага! Рахуємо не кількість звіряток, ...
Читати далі…

Для WEB-квесту 22.05.2020

Локація № 9 "Історична" Завдання: Ознайомтесь із історією виникнення слов'янської писемності за посиланням на статтю. Увага: Після виконання завдання вам ...
Читати далі…

Для WEB-квесту 22.05.2020

Локація № 4 "Логічна" Завдання: Яким одним словом можна об'єднати зображене? Ваш код: цифра - кількість зображень, слово - відповідь ...
Читати далі…

Для WEB-квесту 22.05.2020

Локація № 3 "Народна" Завдання: Прочитайте прислів'я про мову. Поміркуйте, як ви їх розумієте? Птицю пізнати по пір'ю, а людину ...
Читати далі…

Що читати влітку?

Завершується навчальний рік, учні та учениці в очікуванні канікул, та разом із табелями отримають і списки літератури для читання на ...
Читати далі…

Канікули 🙂

КАНІКУЛИ! Відпочивайте і набирайтесь сил 🙂 Доброго вам здоров'я і гарного настрою! Якщо карантин продовжиться, то далі тут (на сторінках ...
Читати далі…

10л Українська мова

Карантин від 13.03.2020 Клас - 10л Українська мова Теми розглядатимемо відповідно до програми, за розкладом. Тому важливо виконувати ВСЕ! Завдання з'являтимуться ...
Читати далі…

9а Українська література

Карантин від 13.03.2020 Клас - 9а Українська література Теми розглядатимемо відповідно до програми, за розкладом. Тому важливо виконувати ВСЕ! Завдання з'являтимуться за ...
Читати далі…

9а Українська мова

Карантин від 13.03.2020 Клас - 9а Українська мова Теми розглядатимемо відповідно до програми, за розкладом. Тому важливо виконувати ВСЕ! Завдання з'являтимуться ...
Читати далі…

8л Українська література

Карантин від 13.03.2020 Клас - 8л Українська література Теми розглядатимемо відповідно до програми, за розкладом. Тому важливо виконувати ВСЕ! Завдання з'являтимуться за ...
Читати далі…

7б Українська література

Карантин від 13.03.2020 Клас - 7б Українська література Теми розглядатимемо відповідно до програми, за розкладом. Тому важливо виконувати ВСЕ! Завдання з'являтимуться за ...
Читати далі…

7б Українська мова

Карантин від 13.03.2020 Клас - 7б Українська мова Теми розглядатимемо відповідно до програми, за розкладом. Тому важливо виконувати ВСЕ! Завдання з'являтимуться ...
Читати далі…

6а Українська література

Карантин від 13.03.2020 Клас - 6а Українська література Теми розглядатимемо відповідно до програми, за розкладом. Тому важливо виконувати ВСЕ! Завдання з'являтимуться за ...
Читати далі…

6а Українська мова

Карантин від 13.03.2020 Клас - 6а Українська мова Теми розглядатимемо відповідно до програми, за розкладом. Тому важливо виконувати ВСЕ! Завдання з'являтимуться ...
Читати далі…

5л Українська література

Карантин від 13.03.2020 Клас - 5л Українська література Теми розглядатимемо відповідно до програми, за розкладом. Тому важливо виконувати ВСЕ! Завдання з'являтимуться ...
Читати далі…

5л Українська мова

Карантин від 13.03.2020 Клас - 5л Українська мова Теми розглядатимемо відповідно до програми, за розкладом. Тому важливо виконувати ВСЕ! Завдання ...
Читати далі…

УВАГА! КАРАНТИН!

Дорогі учні та учениці! Карантин уведено з метою профілактики та збереження здоров'я. Це час, коли можна можна водночас відпочити і ...
Читати далі…

Відеоурок “Літературні напрями та стилі (ч.І)”

Літературні напрями та стилі (ч.І). Відеоурок з рубрики "ЗНО - це просто. Українська література" У цьому відеоуроці знайомимось із літературними ...
Читати далі…

Роз’яснення МОН щодо підвищення кваліфікації

МОН роз'яснює питання підвищення кваліфікації ...
Читати далі…

Класифікація помилок

Увага! Це відео містить завдання, за виконання якого передбачено подарунок. Усі, хто встигнуть дати правильну відповідь у коментарях до 31 ...
Читати далі…

Перші результати роботи над проєктом

У цьому відео презентуємо перші результати роботи над довгостроковим проєктом "Сайти закладів освіти. Помилки": наводимо опрацьовані уривки, ділимось нашими спостереженнями, ...
Читати далі…

Випуск 3. “Шкільні враження”

Сьогодні у випуску: Учні та учениці 6а класу діляться враженнями про шкільні події, що відбулись у І семестрі. 3__Art Times ...
Читати далі…

Така собі думка

Позапитуєш в межах УМР в учнів та учениць, що впливає на життєвий вибір людини, чи потрібна навичка казати "ні"..., а ...
Читати далі…

Удосконалення правописної грамотності. Урок-квест

Урок_квест_мова_Удосконалення_правописної_грамотності ...
Читати далі…

Меми за обкладинками книг

Ілюстровані матеріали, зокрема й меми, привертають увагу, сприяють зосередженості учнів та учениць під час уроку. Та найголовніше - правильно поставлене ...
Читати далі…

Анонс Youtube каналу “Прості уроки з Наталією Борисенко”

Запрошую підписатись на мій канал "Прості уроки з Наталією Борисенко" ...
Читати далі…

Опановуємо МЕМИ

Сьогодні візуальний медіапростір надзвичайно впливає на людину. Фотографії, плакати, обкладинки, меми тощо оточують нас і формують ставлення до окремих тем, ...
Читати далі…

Проєкт “Сайти закладів освіти. Помилки”

З метою формування в учнів та учениць критичного мислення та медіаграмотності ми започаткували у вересні 2019 року дослідницький проєкт "Сайти ...
Читати далі…

З Новим 2020 Роком!

З-доров’я! Н-атхнення! О-світи! В-инахідливості! И-скри! М-айстерності! Р-адощів! О-біймів! К-реативності! О-починку! М-рій! ...
Читати далі…

Харків. Площа. Новорічна ялинка. Розчарування

Сьогодні мала кілька хвилин вільного часу. Відвідала центр, побачила, на жаль, площу і ялинку. Цікаво, чи дійсно споживання шашликів сумнівної ...
Читати далі…

Випуск 2. Спецвипуск. “Чарівне життя у безкрайній казці”

Сьогодні у випуску: Талановита письменниця Анна Леонова знайомить нас із чарівним світом, до якого потрапляє Мирана та її друзі. Це ...
Читати далі…

Тестові завдання до теми “Звуки та букви” (5 клас)

Пропоную для учнів у якості домашнього завдання невеликий тест за темою "Звуки та букви". Пройти його можна, натиснувши ТУТ ...
Читати далі…

Тестові завдання до теми “Практична риторика” (10 клас)

Пропоную пройти тестування до теми "Практична риторика" для підготовки до контрольної роботи або для повторення вивченого матеріалу. Для проходження натисніть ...
Читати далі…

Випуск 1. “Навіяла осінь”

Сьогодні у випуску: Сенкани, створені учнями та ученицями 5л, 6а, 7б, 8л класів. Поезії розташовані за рубриками: Навіяла осінь Міста ...
Читати далі…

Тест до поезії “Любіть Україну” В.Сосюри (8клас)

Пропоную пройти тест до поезії "Любіть Україну" В.Сосюри (8клас) Для проходження натисніть ТУТ і введіть код 9161186 ...
Читати далі…

#edcampkharkivochag

Навчання і навчання. Знайдіть різницю! Ммм, вона таки є. Коли ти «розриваєшся» – сюди чи сюди, коли…ааа, от в чому ...
Читати далі…

Іван Котляревський як приклад патріота і непересічної особистості

Іван Котляревський як приклад патріота і непересічної особистості (стаття до Всеукраїнської науково-практичної конференції 24.09.2019 “І.П. Котляревський – зачинатель нової епохи ...
Читати далі…

Бінарний урок з української мови та громадянської освіти

Під час бінарного уроку  25 листопада учні та учениці 10 класу занурились у світ культур, подорожували Україною та Японією, відвідали ...
Читати далі…

“Кубики історій «Rory’s Story Cubes»

У вересні стала учасницею вебінара "Кубики історій «Rory’s Story Cubes» як метод творчо-пізнавальної діяльності учасників освітнього процесу". Дякую лекторці за чудовий ...
Читати далі…

Зустріч із Десяткою Global Teacher Prize Ukraine 2019

Розбирала фото і згадалось 15 вересня. Чудовий день 🙂 Побувала на майстерках від Десятки Global Teacher Prize Ukraine. Як і очікувалось, заряд ...
Читати далі…

Презентація до бінарного уроку (українська мова + громадянська освіта)

Шановні учні та учениці! Натисніть на посилання нижче і ви перейдете до перегляду презентації до уроку. На останньому слайді розміщено ...
Читати далі…

Псевдоніми. Підготовка до ЗНО

Пропоную пройти тест для підготовки до ЗНО з української літератури на тему "Псевдоніми українських письменників". Для проходження натисніть ТЕСТ ...
Читати далі…

Відгукнулось…

Ми створюємо стрес для себе, оскільки відчуваємо, що треба щось зробити. Вам треба. Я так більше не вважаю. Опра Вінфрі ...
Читати далі…

Завідування кабінетом у роздумах і цифрах

Цього літа я звільнилась. Несподівано і незаплановано. Кілька місяців тому я думала, що це буде моє крайнє місце роботи. Та ...
Читати далі…

Український правопис

І хоч впровадження Правопису відбуватиметься протягом кількох років, та вже час ознайомитись із змінами та починати працювати. Редакція 2015 УКРАЇНСЬКИЙ ...
Читати далі…

Навчальні програми на 2019/2020 н.р.

У 2019/2020 навчальному році працюємо за такими програмами: ПРОГРАМИ для 5-9 класів . ПРОГРАМИ для 10-11 класів ...
Читати далі…

Лист МОН “Про переліки навчальної літератури … у 2019/2020 н. р.”

Із листом МОН від 10.06.2019 № 1/9-365 “Про переліки навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у ...
Читати далі…

Як народжувалась тема нашої (не) конференції «Професіонали професіоналам. Від вибору до успіху»?

Як народжувалась тема нашої (не) конференції «Професіонали професіоналам. Від вибору до успіху»? Ми поміркували й зрозуміли, що EdCamp – не ...
Читати далі…

Про БІЛИХ ВОРОН

#miniEdCampKharkivPECenter • Фразеологізм «Біла ворона» є досить популярним як в літературі, мистецтві, так і в розмовній мові. Цей вираз вживається ...
Читати далі…

ПРИНЦИПИ EDCAMP ✍️

#miniEdCampKharkivPECenter • Безкоштовність! Учасниці й учасники не платять за вхід на EdCamp’и. Це сувора умова, яка гарантує рівність шансів. • ...
Читати далі…

ЦЕ – EDCAMP! ЗНАЙОМИМОСЬ

#miniEdCampKharkivPECenter • (Не)конференції EdCamp проводяться у всьому світі. • Формат проведення – дискусійний, демократичний, вільний.  • Для знайомства, співпраці, співтворчості, ...
Читати далі…

Новини mini-EdCamp Kharkiv PE Center

УВАГА! Дата нашої події перенесена на 23 березня 2019 року. Підписуйтесь на нашу сторінку в Фейсбуці, слідкуйте за новинами, знайомтесь ...
Читати далі…

Mini-EdCamp Kharkiv PE Center – приєднуйтесь)

       Підготовка почалась! Щоб бути в курсі новин, слідкувати за процесом підготовки, вчасно заповнити реєстраційну форму, познайомитись із експертами ...
Читати далі…

Чекали? Тримайте! Лист МОН

Колеги та коліжанки! Усім, хто чекали, запитували і сподівались 🙂 Лист МОН - Хвиля EdCamp! Знайомтесь, обирайте, відвідуйте:) https://drive.google.com/file/d/1P9WoQKRO9spPuENokugcd2pcFIYatspz/view?fbclid=IwAR0CFWGmrEUpCpoGu6wqCiXpgOUnGtPmlfnlfV2oG8x_BlUm29VDfZixCMk ...
Читати далі…

Безсоромний двічі плагіат

Критичне мислення, медіаграмотність, інформаційна компетентність, доброчесність кажете? Сьогодні натрапила на свій пост на сторінці іншої людини. І все б нічого, ...
Читати далі…

Форум успішних жінок. Враження

27/10/2018 11-00 Гостинна зала Бейт Дан. Чарівна господиня заходу. Усміхнені гості. Оригінальні фотозони та смаколики. Про що це? 3й Форум ...
Читати далі…

Срібна медаль на Міжнародній виставці

Пишаємось! 🙂 Наш навчальний заклад узяв участь у 10 Міжнародній виставці "Інноватика в сучасній освіті", де презентував інноваційні проекти, над створенням яких ...
Читати далі…

міні-EdCamp Kharkiv PE Center

Хочемо поділитись радісною новиною 🙂 Отримали лист - міні-EdCamp буде! Наш заклад  обрано для проведення афілійованої (не) конференції 🙂 Вітаю усіх колег і коліжанок ...
Читати далі…

Жовтень, привіт 🙂

От і завершується вересень. І взято непоганий темп, здається :). А жовтень теж обіцяє бути нічогеньким. Оце от пару днів до ...
Читати далі…

Всеукраїнська педагогічна Internet-конференція

29 вересня 2018 року відбулась Всеукраїнська педагогічна конференція «Сучасні освітні тенденції: медіаграмотність та критичне мислення», організована освітнім проектом «На Урок» ...
Читати далі…

Серпнева (НЕ) конференція відбулась

#edcampaugust Сьогодні 29.08.2018 здійснилась мрія - серпнева (не) конференція у форматі #EdCampUkraine відбулась. Наш колектив тепер знайомий із принципами EdCamp, цінностями, з такими ...
Читати далі…

Вітаємо!!! Підсумки відпочинкового веб-квесту

Вітаємо переможців/переможниць відпочинкового веб-квесту! 🙂 Бутенко Олександр Тасун Людмила Лапіна Тетяна Рохман Юлія  Давайте згадаємо, як це було 🙂 26 ...
Читати далі…

Проект – Клуб “Жива бібліотека”

У нашому житті безліч стереотипів та упереджень, викликаних різними обставинами: вихованням, оточенням, історичними нюансами, традиціями, забобонами тощо. І кожна людина ...
Читати далі…

Квест-зупинка № 6

Завдання № 6 (для учасників та учасниць вебінара) Що теба зробити? Виконайте вправу "Весела арифметика". Спочатку знайдіть рішення - ви ...
Читати далі…

Квест-зупинка № 4

Завдання № 4 (для учасників та учасниць вебінара) Що треба зробити? Розшифруйте запропонований ребус (створено за допомогою Генератора ребусів). Квест-точка ...
Читати далі…

Квест-зупинка № 3

Завдання № 3 (для учасників та учасниць вебінара) Оскільки переможцю/переможниці нашого відпочинкового квесту обіцяно солодкий приз, то вас не здивує, ...
Читати далі…

Методичні рекомендаціїї на 2018/2019 навчальний рік

https://www.pedrada.com.ua/article/2414-shchodo-vivchennya-navchalnih-predmetv-ta-organzats-osvtnogo-protsesu ...
Читати далі…

М’які навички

Якщо раніше головним, на що звертав увагу роботодавець, був диплом із зазначенням конкретної професії (Hard Skills), то сьогодні на перший ...
Читати далі…

Квест-зупинка № 2 🙂

Завдання № 2 (для учасників та учасниць вебінара) Що треба зробити? Виконайте запропоноване завдання. Ви маєте скільки завгодно спроб. Якщо ви ...
Читати далі…

Квест-зупинка № 5. Мультфільм

Завдання № 5 (для учасників та учасниць вебінара) Веселий мультфільм для гарного настрою 🙂 Приємного перегляду 🙂 Переглянули? Квест-точка вважатиметься ...
Читати далі…

Навіяно дощем…

А ви любите дощ? Я-так. Люблю дощ, прогулянки із парасолькою і навіть - інколи промокнути. Чомусь це наповнює якоюсь енергією, ...
Читати далі…

Олена Пчілка (біографія, факти, портрет)

Улітку багато знаменних дат, серед яких і річниці відомих українських письменників та письменниць. На жаль, деякі з них залишаються поза ...
Читати далі…

Життя та творчість Василя Барки

З нагоди 110-річчя із дня народження письменника та поета Василя Барки (а народився він саме 16 липня 1908 року) та ...
Читати далі…

Дещо особисте…

Інколи життя "підкидає" випробування. Неочікувано, раптово, несподівано. Тобі здається, що якраз зараз біла смуга твого життя, а от – ні, ...
Читати далі…

EdCamp для своєї громади

На одному подиху прослухала курс від ВУМonline "Як провести EdCamp для своєї громади". Навіщо? Все просто 🙂 Так, мрію, щоб наступного періоду ...
Читати далі…

Співучителювання та справжня інтеграція предметів: “фінська освіта” для всіх

Ще один день підвищення кваліфікації. Справжнього, практичного, неймовірного, захоплюючого та дієвого. Тренери з Фінляндії - Каісу Хілменен, Еса Сінівуорі та ...
Читати далі…

Фразеологічний дивосвіт

Знання фразеологізмів може розширити мовленнєвий діапазон, збагатити його і зробити вас неординарним співрозмовником. Перегляньте ЦЕ ...
Читати далі…

Випуск 2018

Сьогодні радісний і водночас сумний день. Відразу після захисту дипломів відбувся випускний. Гарні, у святковому вбранні, усміхнені, з блискучими очима ...
Читати далі…

Не варто критикувати…

Після цьогорічної ДПА у формі ЗНО та самого ЗНО з української мови з’явилась величезна купа коментарів, у яких звинувачуються учні ...
Читати далі…

Тест на знання українських класиків

Автори тесту запитують, чи можемо ми впізнати класиків за портретами, цитатами з творів тощо. Усього 10 запитань. Спробуйте свої сили, ...
Читати далі…

Визначено пороговий бал 2018

Сьогодні (14 червня 2018) відбулось засідання експертної комісії при Українському центрі оцінювання якості освіти з визначення порогу «склав/не склав» з ...
Читати далі…

Приголомшило 🙁

ТУТ перехід на повідомлення у Фейсбуці ...
Читати далі…

ЗНО з української мови та літератури 2018

24 травня 2018 року відбулось ЗНО з української мови та літератури. Наші учні в більшості взяли участь із метою проходження ...
Читати далі…

Вітаємо переможців та учасників Всеукраїнської інтернет-олімпіади!

З 8 квітня усі бажаючі мали можливість випробувати свої сили у Всеукраїнській олімпіаді з української мови та літератури, яку запропонував ...
Читати далі…

Вправа “Впізнай особистість” до теми “Українська драматургія і театр 20-30х років ХХ ст.”

Під час вивчення теми "Українська драматургія і театр 20-30х років ХХ ст." з української літератури учні знайомляться з багатьма представниками ...
Читати далі…

Японська методика KUMON: міжнародний досвід в умовах НУШ

Дивовижна історія створення методики, що має коріння в родині її винахідника. Батько-вчитель, який просто намагався допомогти синові опанувати арифметику. Син, ...
Читати далі…

Кросворд “Частини мови”

За допомогою спеціальної пропозиції від Генератора завдань можна створити кросворд до будь -якої теми та будь-якого уроку. Цей кросворд складений ...
Читати далі…

Семінар у ХРЦОЯО

Сьогодні на базі ХРЦОЯО відбувся семінар з питань особливостей проведення ДПА та ЗНО у 2018 році. Говорили саме про українську ...
Читати далі…

Інтернет-ресурси для створення хмар слів

Натрапила на чудову статтю, яка містить інформацію про можливості деяких Інтернет-ресурсів для створення хмар слів. Для урізноманітнення завдань для уроків ...
Читати далі…

Online-тестування (тренування до ЗНО)

Скористайтесь посиланням і пройдіть тренувальне тестування:  http://testzno.com.ua/ ...
Читати далі…

Ще одна олімпіада

Сайт naurok.com.ua оголошує початок нових олімпіад з декількох предметів. На мою думку, це цікаво. Це ще одна можливість випробувати свої ...
Читати далі…

Завдання “Випадкові слова”

Ще одна з можливостей "Генератора завдань" - створення вправи "Випадкові слова". Виглядає вона так: Це просто спроба, але вона наштовхнула ...
Читати далі…

Інтерактивна вправа “Анаграми”

Інтерактивна вправа "Анаграми", створена за допомогою генератора завдань, може бути використана під час декількох етапів уроку: мотивації навчальної діяльності, повідомлення ...
Читати далі…

Генератор ідей

Буквально на днях познайомилась із генератором завдань, який дуже сподобався. На перший погляд, вправи, які за його допомогою можна створити, ...
Читати далі…

Мої стосунки із ЗНО (частина І)

Коли тільки йшла розмова про впровадження незалежного оцінювання випускників, я ледь не стрибала від радості. Тоді просто кричати хотілось: «Нарештіііііііі!!!!!!» ...
Читати далі…

Інтерактивна вправа “Сходинки” на уроках української мови

Інтерактивна вправа "Сходинки" чудово підходить для етапу актуалізації знань на уроках української мови при вивченні, наприклад, частин мови. Але можна ...
Читати далі…

Опорний конспект до теми “Поняття риторики” з української мови за професійним спрямуванням

Під час вивчення предмета "Українська мова за професійним спрямуванням" деякі заняття проводяться у формі лекцій, тож учням буває зручно працювати ...
Читати далі…

Поурочно-тематичний план з художньої культури

У закладах профтехосвіти викладання художньої культури відбувається за чинними програмами, але розподіл годин відбувається не так, як у школах. Пропоную ...
Читати далі…

Тематичний план з художньої культури

У закладах профтехосвіти викладання художньої культури відбувається за чинними програмами, але розподіл годин відбувається не так, як у школах. Пропоную ...
Читати далі…

Тематичний план з української мови

У закладах профтехосвіти викладання української мови відбувається за чинними програмами, але розподіл годин відбувається не так, як у школах. Пропоную ...
Читати далі…

Поурочно-тематичний план з української мови

У закладах професійно-технічної освіти викладання української мови відбувається за чинними програмами, але розподіл годин відбувається не так, як у школах ...
Читати далі…

Вправа “Шпигунські перегони”

Вправу "Шпигунські перегони" учні завжди сприймають захоплено. Це нескладна вправа на уважність, логіку. Надає уроку ігровий настрій, мотивує учнів. Необхідно ...
Читати далі…

Вправа “Морфологічний ящик” на етапі підсумку уроку

Вправа "Морфологічний ящик" підходить для різних етапів уроку. Раніше були розміщені декілька варіантів цієї вправи. ТУТ пропонується приклад для етапу підсумку ...
Читати далі…

Як українська поезія звучить у сучасній музиці

Яка чудова підбірка. 10 пісень на вірші українських поетів у виконанні сучасних співаків. Так, слухаючи музику, пісню, поринаючи в емоційний ...
Читати далі…

Повідомлення теми “Культура мовлення та комунікація” (ребуси)

І ще раз про ребуси. Як вже раніше ми пропонували для розширення кола завдань на уроках української мови використовувати ребуси, ...
Читати далі…

Інтерактивна вправа “Українська арифметика”

На етапі повідомлення теми уроку можна використати вправу "Українська арифметика", яка добре сприймається учнями різних вікових груп. Необхідно виконати нескладні ...
Читати далі…

Опорний конспект учня до теми “Види та типи мислення” (“Риторика”) з української мови за професійним спрямуванням

Під час уроку для кращої структуризації теоретичного матеріалу та під час роботи з книгою учням пропонується оформляти опорні конспекти. Дається ...
Читати далі…

Подарунки домчали до переможців 🙂

Наташа Чуприк, одна з переможниць нашого міні-конкурсу, розмістила от такі фото. Як пам'ятаєте, завданням конкурсу було - вгадати по фотографії, ...
Читати далі…

Вдячність і гордість

На дворі початок осені. В колясці – немовля. Молода жінка однією рукою загойдує дитину. В другій руці – журнал. Грубуватого ...
Читати далі…

Тлумачний міні-словничок професійної лексики для професії “Кухар”

Тлумачний міні-словничок професійної лексики для учнів, що опановують професію "Кухар". Може використовуватись як під час вивчення теми "Професіоналізми, терміни, професійна ...
Читати далі…

Інтерактивна вправа “Морфологічний ящик” до загальної теми “Риторика”

Пропоную учням інтерактивну вправу "Морфологічний ящик" на уроках української мови за професійним спрямуванням, а саме під час вивчення теми "Риторика", ...
Читати далі…

Планування теми “Види мовленнєвої діяльності” (“Створення власних висловлювань”) з української мови

Планування теми "Види мовленнєвої діяльності" ("Створення власних висловлювань") з української мови для учнів 10 класу (І курс). Містить теми уроків, ...
Читати далі…

Вправа “Види складних речень у ребусах”

Для урізноманітнення завдань на уроках української мови та створення невимушеної атмосфери часом використовую ребуси. Буквально 1-2 загадки, створені за допомогою ...
Читати далі…

“Асоціативний кущ” – вправа до теми “Мова та свідомість”

Деякі уроки української мови у професійно-технічних навчальних закладах мають професійне спрямування, що є логічним, оскільки учні не тільки здобувають середню ...
Читати далі…

QR – знайомство

Доброго дня 🙂 Ви потрапили на цю сторінку, а це означає, що ми з Вами вже знайомі й ви скористались ...
Читати далі…

Ребуси до уроків української мови “Фонетика”, “Морфологія”, “Синтаксис”

Завдяки чудовій програмі rebus1.com можна скласти ребуси до будь-якого уроку, наприклад, от такі: "Фонетика", "Морфологія", "Синтаксис", які можна запропонувати учням ...
Читати далі…

Інтерактивна вправа “Незіпсований телефон” на етапі застосування знань, умінь та навичок на уроках української мови

Інтерактивна вправа "Незіпсований телефон" чудово підходить для впровадження на етапі застосування знань, умінь та навичок під час уроку за темою ...
Читати далі…

Робота в групах на уроці української мови за темою “Переклад”

Практична вправа для роботи в групах на уроці української мови за темою "Переклад". Пропоную виконати учням на етапі формування вмінь ...
Читати далі…

Розробка уроку з української мови за темою “Синхронний переклад текстів, сприйманих на слух. Контрольна робота № 2 “Синхронний переклад”

Пропоную розробку уроку з української мови за темою " Синхронний переклад текстів, сприйманих на слух. Контрольна робота № 2 "Синхронний ...
Читати далі…

Вправа “Пазл” на етапі рефлексії під час вивчення теми “Переклад” з української мови

Пропоную учням на етапі рефлексії під час вивчення теми "Переклад" виконати нескладну вправу - зібрати пари з карток, на яких ...
Читати далі…

Міні-конкурс. Навіяно Мастершеф та кондитеркою вдома 🙂

Наталія Борисенко 4 березень о 23:18 · Оголошується міні-конкурс. Початок конкурсу - зараз! Закінчення - 06.03.2018 о 23-00! Переможець чи переможниця ...
Читати далі…

Як потрапити всюди???

Весна схожа на зиму, канікули: відмінити не можна продовжувати…. Важливо не це. А те, що життя ж продовжується та ще ...
Читати далі…

Найдовша скоромовка

Просто в захваті. Чудове прочитання, темп, вимова, а ще й у стилі новин. Раджу переглянути всім ...
Читати далі…

Інтерактивна вправа “Лото” за темою “Зразки образотворчого мистецтва Трипільської та скіфської культури”

Пропоную учням під час вивчення теми "Зразки образотворчого мистецтва Трипільської та скіфської культури" з художньої культури інтерактивну вправу "Лото". За ...
Читати далі…

Дидактичні матеріали до теми “Зразки образотворчого мистецтва Трипільської та скіфської культури”

ТУТ вправа "Асоціативний кущ" та запитання для фронтального опитування (бесіди) за темою "Зразки образотворчого мистецтва Трипільської та скіфської культури" з предмета ...
Читати далі…

Відкритий урок. Художня культура: “Культура ХХ століття. Театральна культура”

Пропоную розробку уроку-занурення з художньої культури для учнів І курсу за темою "Культура ХХ століття. Театральна культура". У ході уроку ...
Читати далі…

Вправа “Іноземний лабіринт” на етапі застосування знань, вмінь і навичок з теми “Переклад”

Етап застосування знань, умінь і навичок є за своєю суттю практикою, тобто учні мають не тільки знати щось, але й ...
Читати далі…

Оголошення теми уроку: дуже просто простежити міжпредметні зв’язки

Інколи, плануючи урок і визначаючи міжпредметні зв'язки, викладач починає шукати щось складне, скажімо так. Але насправді міжпредметні зв'язки простежуються при ...
Читати далі…

Афілійована (не)конференція міні-EdCamp Хмельницький

Дякую Наталії Зимі за запрошення на афілійовану (не)конференцію міні-EdCamp Хмельницький і можливість зустрітись із колегами, вчителями і батьками, що небайдужі ...
Читати далі…

Побажання та поради учням на канікули (захотілось зберегти з головної сторінки 😉 )

З Новим Роком! 🙂  Побажання і поради учням на зимові канікули 🙂 Пам'ятайте, що канікули - це справа складна! Вам ...
Читати далі…

Цитати великих мислителів

Ораторське мистецтво цінувалось у всі часи. Невипадково й сьогодні до програми з української мови внесено тему "Практична риторика". Вміти переконувати ...
Читати далі…

Частини мови у ребусах

Подання будь-якого матеріалу уроку можна урізноманітнити цікавинками. Інколи необхідно проявити трішки фантазії, інколи - дізнатися, чим цікавляться учні, й поміркувати, ...
Читати далі…

Афілійована (не) конференція EdCamp Kharkiv

Коли виникла вперше ідея впровадити на уроках щось схоже на квест, навіть не уявляла, що з того вийде. А вийшло ...
Читати далі…

“Загадкові числа” – вправа-помічник під час оголошення теми уроку

Трішки незвично використовувати числа замість слів на уроках мови, але буває досить ефективно запропонувати учням розшифрувати, наприклад, тему уроку, подавши ...
Читати далі…

Пазли своїми руками (етап мотивації)

Не завжди маємо можливість придбати готові пазли, але можемо їх створити своїми руками і просто. Якщо роздрукувати на аркуші картинку, ...
Читати далі…

МОН нагадує про необхідність вчасного оформлення паспортів

Однією з проблем при реєстрації випускників на ДПА та ЗНО стає відсутність паспорта. Звичайно, у декого поважні причини, наприклад, паспорт ...
Читати далі…

Етап мотивації навчальної діяльності учнів

Етап мотивації навчальної діяльності учнів - один із найважливіших, з моєї точки зору. З одного боку, цей етап має налаштувати ...
Читати далі…

“Морський бій” на уроці – просто гра чи крок до настрою?

Намагаючись зацікавити учнів, ми звертаємось до всіляких інтерактивних вправ та ігор, зокрема й до тих, що відомі всім з дитинства ...
Читати далі…

Вправа “Вузлики” до теми “Культура мовлення”

Вивчаючи українську мову, учні стикаються не тільки із правилами, але й з різноманітними поняттями та визначеннями. Можна вивчати цей матеріал ...
Читати далі…

Відкритий урок з української мови “Правопис слів із подовженням та подвоєнням приголосних”

У листопаді 2017 року в групі 23 (професія "Кухар; кондитер") було проведено відкритий урок з української мови за темою "Правопис ...
Читати далі…

Відкритий урок: майстер-клас чи вистава?

Що це -  відкритий урок? Показовий виступ вчителя чи досвід, яким варто поділитись? Чому частина вчителів так переживає, якщо дізнається, ...
Читати далі…

Методичні рекомендації від Юлії Романенко

Комплексні завдання на основі тексту допоможуть  реалізувати завдання компетентнісного навчання. Методичні рекомендації від Юлії Романенко- редактора журналу "Дивослово" ...
Читати далі…

Сторітеллінг – мистецтво цікавої розповіді

Часто чуємо, що учні не читають, не люблять літературу тощо. Чому? Основна причина - це відсутність зв'язку з реальністю. Учні ...
Читати далі…

Публікації

Нещодавно познайомилась ще з одним сайтом, де викладач може поділитись із колегами своїми наробками. Наскільки зрозуміла, то цей сайт існує ...
Читати далі…

Деякі дидактичні матеріали до вивчення біографії Василя Стефаника

Пропоную деякі дидактичні матеріали, які використовую на уроках вивчення біографії Василя Стефаника та "Покутської трійці". Детальніше можна ознайомитись ТУТ ...
Читати далі…

“Розподіли слова” (готуємось до ЗНО)

Завдання № 2 (українська мова) Повторюємо частини мови. Розподіліть слова за пропонованими умовами ...
Читати далі…

“Відгадай” (готуємось до ЗНО)

Завдання № 2 (українська література) Згадайте жанр твору українського письменника ...
Читати далі…

Експрес-уроки української мови Олександра Авраменка

Експрес-уроки української мови Олександра Авраменка ...
Читати далі…

Тест “Наголошуй вірно” (готуємось до ЗНО)

Завдання № 1 (українська мова) Пройдіть тест на знання наголосів ТУТ ...
Читати далі…

Встановіть відповідність “Автор і твір” (готуємось до ЗНО)

Завдання № 1 (українська література) Виконайте завдання на встановлення відповідностей ...
Читати далі…

Деякі дидактичні матеріали до уроків за твором І.Нечуя-Левицького “Кайдашева сім’я”

Пропоную деякі дидактичні матеріали, які використовую на уроках української літератури під час вивчення повісті "Кайдашева сім'я" І.Нечуя-Левицького з метою підвищення ...
Читати далі…

Урок з української мови для 10 класу на тему “Правопис слів із подовженням і подвоєнням приголосних”

Пропоную розробку уроку з української мови за темою "Правопис слів із подовженням і подвоєнням приголосних". Цей урок проводила як відкритий ...
Читати далі…

Обіцяне на EdCamp у Києві

Шановні колеги, виконую обіцянку і викладаю ілюстрації до виступу на нашій зустрічі під час EdCamp у Києві 2 грудня 2017 ...
Читати далі…

Інтерактивна вправа “Задом наперед”

Вправа "Задом наперед", якою хочу з вами поділитись, використовується на етапі мотивації, але може бути доречною і на інших етапах, ...
Читати далі…

My English

This is a little story about my progress. I like to learn. I want to learn something new and interesting ...
Читати далі…

Трішки спостережень

Ця стаття викликана наступними спостереженнями. Часто ми чуємо слова невдоволення від учасників освітнього процесу. Учні скаржаться на викладачів, викладачі - ...
Читати далі…

Відкритий урок

Останнім часом так часто викладачами, батьками, учнями у соцмережах піднімається питання доцільності проведення відкритих уроків. Здебільшого критикується сама ця форма, ...
Читати далі…

І знову ребус

На уроці за темою "Складні випадки правопису слів із подовженням і подвоєнням приголосних" запропонувала учням спочатку розшифрувати ребуси, а потім ...
Читати далі…

Швидковправа “Равлик”

На етапі мотивації навчальної діяльності учнів буває важко обрати вправу чи завдання, яке б відповідало темі уроку і служило саме ...
Читати далі…

Подовження та подвоєння приголосних (правопис)

Подвоєння приголосних: 1. При збігу однакових приголосних на межі морфем (префікса і кореня, кореня і суфікса, основи дієслова і пост­фікса, ...
Читати далі…

Актуальне питання

Сьогодні була на семінарі, основне питання - особливості підготовки учнів ПТНЗ до ДПА/ЗНО. Зараз для нас, працюючих у мережі ПТНЗ, ...
Читати далі…

Учительські фразочки 🙂

Завтра несподівано дам вам контрольну роботу! Контрольну приходьте дописувати на будь-якому уроці в будь- який день, але тільки у вівторок ...
Читати далі…

ККР з української літератури

Перший зразок Другий зразок ...
Читати далі…

ККР з української мови

Перший зразок Другий зразок ...
Читати далі…

Квест у місті

Як і обіцяла, пишу про наш нещодавній захід. Хотілось щось таке для учнів підготувати, щоб було дійсно корисне, але й ...
Читати далі…

П’ятничні роздуми

Сьогодні трапилось те, що зі мною не траплялося вже дуже-дуже-предуже давно. Проспала. Не почула жодного будильника, а їх заводжу завжди ...
Читати далі…

Урок за романом “Хіба ревуть воли, як ясла повні?”

Сьогодні на уроці за романом Панаса Мирного "Хіба ревуть воли, як ясла повні?" характеризували персонажів. Дякую своїм талановитим учням за ...
Читати далі…

Просто, але цікаво

Інколи на уроці потрібно дати учням перепочинок, але такої розкоші ми собі дозволити, звичайно, не можемо, бо кожна секунда на ...
Читати далі…

Плюси та мінуси дистанційного навчання

Дистанційне навчання - це потреба сьогодення. Швидкий темп життя, швидкі зміни в усіх сферах не дають можливості зупинитись і "відпочити" ...
Читати далі…

Ребуси

Урок можна розпочати цікаво, наприклад, запропонувати учням визначити тему самостійно, розшифрувавши ребус. Нижче наведено приклад ребусу до одного з уроків ...
Читати далі…

Блог чи сайт? Потрібен чи не потрібен? Які «за» і «проти»?

Сьогодні створення блогу чи сайту вчителем/вчителькою є питанням, що не має однозначної відповіді. З одного боку, це не обов’язково. Немає ...
Читати далі…

Міні-довідка (основні інструменти викладача)

Технологія навчання – системний метод створення, застосування й визначення всього процесу навчання і засвоєння знань з урахуванням технічних і людських ...
Читати далі…

Навчально-методична робота

Навчально-методична робота викладача складається з багатьох елементів і спрямована на методичне забезпечення й покращення роботи з учнями з предметів. У ...
Читати далі…