Швидковправа “Равлик”


На етапі мотивації навчальної діяльності учнів буває важко обрати вправу чи завдання, яке б відповідало темі уроку і служило саме для мотивування учнів. Крім того, це ще один етап, а отже, ще трохи часу мінус від основної частини уроку. Тому часто викладачі самі говорять якісь фрази, які мають наштовхнути учнів на діяльність, викликати зацікавлення темою тощо. Або взагалі оминають цей етап.

На мою думку, мотивація – це найголовніше, що спонукає учнів до навчання. Без внутрішньої мотивації, тобто без свідомого розуміння необхідності сприйняти ту чи іншу інформацію або виконати те чи інше завдання навчальний процес просто приречений на провал. І яким би цікавим ви не підготували урок, він даремно буде проведений, якщо учні нічого не візьмуть від нього.

Пропоную на ваш розсуд швидковправу із символічною назвою “Равлик”, яку час від часу пропоную учням на етапі мотивації. Вона абсолютно проста, легка у виконанні, потребує мінімум зусиль, але спонукає до роздумів.

Отже, учням пропонується спочатку “розкрутити” равлика і записати, що вийшло. У даному випадку маємо фразу: “Мій життєвий успіх залежить тільки від мене!”

Далі я поставила запитання, як учні розуміють цей вираз.

Друге запитання про знак, який учні поставили в кінці речення. Тут було 2: крапка та знак оклику. Обидва знаки правильні, все залежало від значення та емоційного сприйняття фрази учнями.

І останнє запитання про те, який крок ми можемо зробити прямо зараз, щоб наблизитися до успіху.

Отже, за 1-2 хвилини часу ми пройшли ланцюжок “зосередження на діяльності-мотивація через внутрішній аналіз-повторення пунктуації-мотивація через емоцію”.

Але це ще не все. Тема уроку була “Складні випадки правопису слів із подвоєнням і подовженням приголосних”, тож пізніше, під час етапу застосування знань, умінь і навичок, ми повернулись на 10 секунд до цього речення, а саме – до слова “життєвого” і з’ясували, що тут відбувається подовження приголосного “т”. Цим об’єднали етапи і переконались, що абсолютно все на уроці взаємопов’язане і потрібно бути уважними протягом уроку.

Можна “закрутити” будь-яку фразу чи набір слів, які ви вважатимете за доречні на конкретному уроці.

Коментувати