Семінар у ХРЦОЯО


Сьогодні на базі ХРЦОЯО відбувся семінар з питань особливостей проведення ДПА та ЗНО у 2018 році. Говорили саме про українську мову та літературу. Розглядались питання, що хвилюють викладачів, які працюють у закладах профтехосвіти. Не дивно, бо для нас це нове явище – обов’язкове ДПА у формі ЗНО для наших учнів.

І знову ми не отримали відповіді щодо того, як бути з оцінками тим учням, які з певних обставин не прийдуть складати ДПА. Хоча ще до початку семінару знову педагоги обговорювали дивне питання “доставки” учнів до місця проведення іспиту. Деякі колеги взагалі шокували, виявилось, що у кількох навчальних закладах було закріплено за кожним учнем по викладачу, який має доставити учня для проходження ним ДПА і саме викладач відповідальний за це. Хочеться сподіватись, що це жарт.

Семінар же був дуже цікавий, дякую пану Помазану Ігорю Олександровичу за аналіз завдань, рівня їх складності, консультацію щодо написання висловлення та пояснення особливостей роботи з текстом. Ніби все ясно, але коли фахівець і людина, що знає всі ці нюанси зсередини, розкладає все “по поличкам” просто, цікаво і з гумором, то отримуєш професійне задоволення і звертаєш увагу на деякі “дрібниці”, якими буквально завтра треба буде поділитись із учнями.

Наприклад, щодо статистики “вгадувань” і її співвідношення із % відповідей мінімально підготовленого учня. На жаль, дехто із наших учнів висловлював намір вгадати.

Ще б хотілось, щоб і учні, і їх батьки послухали цей виступ. Дуже проблемне питання ЗНО з літератури. Неодноразово доводилось чути думку, що літературу скласти легше, ніж мову. І скільки не б’єшся, пояснюючи, що насправді – навпаки. З літератури ж не лише теорія, а потрібне знання текстів. А проблема, що учні не читають, просто катастрофічна. І Помазан І.О. якраз на цьому й наголошував.

Сьогодні на одному із слайдів представників ХРЦОЯО було написано: “Навчити когось неможливо!” Це правда. Можна порадити, указати шлях, поділитись усім, що знаєш, показати приклад, але без внутрішньої мотивації самого учня неможливо навчити. Можна навчитись. Але для цього учень, і тільки він, повинен усвідомлювати, що вчитись – це потрібно йому. Тільки це усвідомлення має прийти не в 11 класі, не за місяць до іспитів.

Дякую Сологуб Наталії Григорівні, яка переживає цю ситуацію разом із нами. За слова підтримки й розуміння.

Та при всіх цих питаннях особисто я сподіваюсь, що якими б не були результати цього року, але саме учні, пройшовши це ДПА (ЗНО), зроблять висновки, поділяться враженнями та тими висновками із іншими учнями, то за кілька років ситуація покращиться.

А завдання вже вдосконалюються. %можливого угадування став нижчим. Але й % тих, хто подолав прохідний рівень, став вище при достатній складності тестів. Маю сподівання, що це свідчить про підвищення рівня відповідальності учнів.

Отже, семінар був дуже пізнавальним. Думки фахівців, що виступали, корисні. Й потрібно всю отриману інформацію довести до учнів. Обіцяли скинути презентацію, яка теж ретельно підготовлена та цікава, думаю, що вона допоможе унаочнити те, що розповідатимемо учням.

І хочеться побажати своїм випускникам, щоб у них все вийшло і ДПА (ЗНО) завершилось (як мінімум) хорошою оцінкою в атестатах, а також (як максимум) дало можливість вступити до омріяного внз (на бюджет 🙂 ). Ми не закріплювали нікого ні за ким, бо впевнені, що наші учні свідомі й відповідальні, а ще й умнічки. Успіхів вам 🙂

Коментувати